Vilniaus lopšelis – darželis „Liepsnelė“

ĮSTAIGOS SPECIALISTAI

Visuomenės sveikatos specialistas – pirmas žmogus ugdymo įstaigoje, į kurį galite kreiptis dėl patarimo ar informacijos, kaip išsaugoti ir stiprinti Jūsų vaiko sveikatą. Jis – tarsi tarpininkas sveikatos klausimais tarp Jūsų ir įstaigos administracijos, taip pat jis gali patarti, kur ieškoti pagalbos rimtesniais atvejais.
Visuomenės sveikatos specialisto pagrindinės atsakomybės Vilniaus lopšelyje-darželyje „Liepsnelė“: 

1. konsultuoti ugdymo įstaigos bendruomenę sveikatinimo klausimais;

2. organizuoti ir vesti veiklas ugdymo įstaigos bendruomenei sveikatos stiprinimo ir išsaugojimo temomis;

3. organizuoti lėtinių ligų profilaktiką (koordinuoti savirūpos organizavimo procesus);

4. suteikti pirmąją pagalbą bei tikrinti ugdytinių asmens higieną;

5. prižiūrėti vaikų maitinimo organizavimo atitiktį teisės aktams;

6. tvarkyti ir analizuoti ugdytinių sveikatos pažymėjimus;

7. analizuoti sergamumą ir kitus sveikatos rodiklius;

8. prižiūrėti ugdymo įstaigos aplinkos atitiktį higienos normoms bei teikti siūlymus dėl sveikatai palankios aplinkos;

9. planuoti ir organizuoti sveikatinančius projektus;

10. rengti ir dalintis medžiaga apie sveikatos stiprinimą;

11. dalyvauti užkrečiamųjų ligų plitimo valdyme.

VISUOMENĖS SVEIKATOS SPECIALISTĖ JULIJA ZAGORSKAJA
DIETISTĖ SVETLANA SINKEVIČ

Dietistas:

Kvalifikuotas specialistas, kuris atlieka svarbų vaidmenį užtikrinant, kad vaikai maitintųsi subalansuota, tinkamai suderinta ir sveika mityba. Jo pagrindinės funkcijos:

  1. Individualizuota mityba: dietistas darželyje kuria individualizuotą mitybą vaikams, turintiems specialių mitybos poreikių: alergijų, netoleravimų ar sveikatos problemų. Jis bendradarbiauja su tėvais, kitais sveikatos specialistais ir darželio personalu, kad pasiūlytų mitybą, atitinkančią kiekvieno vaiko individualius poreikius.
  2. Valgiaraščio planavimas: dietistas yra atsakingas už valgiaraščio sudarymą. Jis siekia suderinti maisto skonį ir įvairovę su sveikais, subalansuotais ingredientais, atitinkančiais vaikų amžių ir individualius maisto poreikius.
  3. Bendradarbiavimas su tėvais: dietistas bendradarbiauja su vaikų tėvais, teikia jiems patarimus ir atsako į jų klausimus dėl vaikų mitybos.

Dietisto vaidmuo darželyje yra svarbus, siekiant užtikrinti vaikų sveikatą ir tinkamą mitybą nuo mažų dienų.

Meninio ugdymo pedagogė:

Siekia atskleisti vaikų muzikinį potencialą ir suvokimą. Jos pagrindinis tikslas yra kurti pozityvų muzikos patyrimą ir palengvinti muzikinį ugdymą bei pažinimą vaikams.

Meninio ugdymo pedagogė darželyje kuria muzikinio ugdymo programą, atsižvelgdama į vaikų amžių, sugebėjimus ir mokymosi stilius. Jos tikslas yra pasiūlyti įdomias ir interaktyvias muzikines veiklas, kurios skatina vaikų kūrybiškumą ir muzikinį suvokimą.

Ji ne tik ugdo vaikų muzikines kompetencijas, bet ir skatina jų emocinį, kūrybinį ir socialinį vystymąsi per muzikinį kontekstą.

MENINIO UGDYMO PEDAGOGĖ NADIIA ADAMCHUK
PSICHOLOGĖ OLENA KRAVTSOVA

Psichologas:

  1. Teikia emocinę paramą: psichologas padeda vaikams išreikšti ir suprasti savo emocijas, mokytis priimti ir reguliuoti jas.
  2. Elgesio ir socialinių įgūdžių lavinimas: psichologas dirba su vaikais, siekdamas ugdyti socialinius įgūdžius, tokius kaip komunikacija, bendravimas, konfliktų sprendimas ir bendradarbiavimas.
  3. Specialių poreikių identifikavimas: psichologas stebi vaikų elgesį, mokymosi ir socialinę pažangą, kad galėtų nustatyti galimus specialius poreikius ir palaikyti bendradarbiavimą su tėvais ir kitais specialistais, kad būtų užtikrinta individuali priežiūra.
  4. Bendradarbiavimas su tėvais ir darželio personalu: psichologas bendradarbiauja su tėvais, mokytojais ir kitais darželio darbuotojais, suteikdamas jiems patarimus dėl vaikų elgesio, socialinės ir emocinės gerovės.
  5. Konsultacijos: psichologas teikia konsultacijas tėvams ir kitai darželio bendruomenei dėl vaikų psichologinių klausimų ir problemų sprendimo.

Kūno kultūros mokytojas lopšelyje-darželyje:

Fizinio ugdymo mokytojo darbas apima mokinių fizinio pajėgumo, motorikos, koordinacijos ir bendros fizinės sveikatos lavinimą, organizuojant įvairias sporto, žaidimų ir sportinių švenčių veiklas, taip pat teikiant teorinę ir praktinę informaciją apie sveiką gyvenseną ir fizinę veiklą.

Fizinio ugdymo mokytojo darbas yra mokyti ir skatinti mokinius lavinti fizinę būklę, ugdyti motoriką, diegti sveikos gyvensenos principus ir organizuoti sporto bei žaidimų veiklas.

KŪNO KULTŪROS MOKYTOJAS MARIUS SAUSAITIS
SPECIALIOJI PEDAGOGĖ ANA MICHALOVSKAJA

Specialiojo pedagogo teikiamos paslaugos lopšelyje-darželyje:

Specialusis pedagogas atlieka pedagoginį mokinio vertinimą, nustato jo specialiuosius ugdymosi poreikius, žinių, įgūdžių, gebėjimo lygį ir jų atitikimą ugdymo programose.

Specialiosios pedagoginės pagalbos tikslas – užtikrinti specialiųjų poreikių turinčių vaikų ugdymosi veiksmingumą.

Specialusis pedagogas:

  • Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikui, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus.
  • Konsultuoja vaikus, kitus pagalbos vaikui specialistus, vaikų tėvus (globėjus), specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais.
  • Šviečia darželio bendruomenę specialiųjų poreikių vaikų ugdymo organizavimo, specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo klausimais.
  • Specialusis pedagogas atsako už korektišką gautų duomenų panaudojimą, turimos informacijos konfidencialumą, savo darbo kokybę bei specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų saugumą savo darbo metu.

Logopedė:

Logopedas darželyje teikia specialiąją pedagoginę pagalbą vaikams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų. Logopedo darbo  tikslas: laiku nustatyti kalbos ir kitus komunikacijos sutrikimus ir, bendradarbiaujant su pedagogais ir ugdytinių tėvais, juos šalinti.

Kalba 🌐 Language
Skip to content