Įtrauktis švietimo sistemoje
Pagrindinis įtraukiojo ugdymo sistemų tikslas – užtikrinti, kad visiems ir visoms būtų sudarytos galimybės gauti tinkamą ir kokybišką ugdymą vietinėse ugdymo įstaigose kartu su bendraamžiais (-ėmis. Ugdymo įstaigos lygmeniu: skiriamas dėmesys kultūrai, vertybėms ir vadovavimo modeliams, kurie grindžiami visos ugdymo įstaigos bendruomenės – vadov(i)ų, pedagog(i)ų, mokinių ir jų tėvų – bendradarbiavimu. Taikomi lankstūs sprendimai dėl ugdymo organizavimo, išteklių paskirstymo, pagalbos teikimo besimokantiesiems bei mokytojams (-oms). Patiriantiems iššūkių suteikiami kokybiškam mokymuisi reikalingi pastoliai. Siekiama užtikrinti lygias galimybes visiems ir visoms dalyvauti mokymosi procese, naudotis mokymosi priemonėmis ir siekti optimalių rezultatų kartu su visais, orientuojantis į kiekvieną.
Pagalbos organizavimo principai
Bendradarbiavimo kultūra realizuojama sukuriant ugdymo dalyvių bendradarbiavimui palankią aplinką, siūlant pastolius galimiems barjerams įveikti. Mokytojai (-os) bei švietimo pagalbos specialistai (-ės) yra bendradarbiaujančio mokymosi partneriai (-ės).
Švietimo pagalba
Mokymosi sunkumų mokiniui gali kilti dėl įvairių priežasčių. Pagalbą mokiniui pirmiausia teikia mokytojas, remdamasis mokykloje susitarta tvarka. Kai mokytojo pagalbos nepakanka, mokinio mokymosi pasiekimai žemesni nei bendraamžių, mokytojas kreipiasi į mokyklos vaiko gerovės komisiją, kad būtų nustatyta mokymosi sunkumų priežastis. Mokyklos vaiko gerovės komisija, siekdama išsamesnio mokinio ugdymosi poreikių įvertinimo, gali paprašyti tėvų (globėjų) pateikti papildomus dokumentus ir duoti pritarimą pagalbai teikti.
Švietimo pagalbos poreikį nustato vaiko gerovės komisija, Vilniaus pedagoginė psichologinė tarnyba.
Rekomendacijos ir metodinės priemonės pedagogams:
- Įtraukties švietime gairės
- Itraukties svietime pletros gaires 1.pdf (lrv.lt)
- Universalaus dizaino mokymuisi gairės
- Universalaus dizaino mokymuisi gairės – Tūkstantmečio mokyklų programa (tukstantmeciomokyklos.lt)
Informacija tėvams
- Įtraukties principo įgyvendinimo gairės mokykloje (Įtraukties principo gairės)
https://www.nsa.smm.lt/itrauktis-ugdyme/
- ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA Įtraukusis ugdymas
https://smsm.lrv.lt/lt/veiklos-sritys-1/smm-svietimas/itraukusis-ugdymas/
- Įtraukiojo ugdymo link: vertybės, požiūris ir susitarimai – NŠA
https://www.youtube.com/watch?v=yIMU9YHTirs
- Įtraukiojo ugdymo link: įtraukusis ugdymas klasėje – NŠA
https://www.youtube.com/watch?v=f-RA_JgLfhQ
- Kultūra Įtraukčiai Įtrauktis Kultūrai mokykloje
https://www.youtube.com/watch?v=KZ0UcU5HnWw
- Kaip ugdyti vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, komunikacinius įgūdžius:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17909
- Vaikų, turinčių įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinių įgūdžių ugdymas:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17910
- Kaip ugdyti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, savarankiškumą namuose:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17911
- Kaip įvairiapusių raidos sutrikimų turintį vaiką įtraukti į sensorines veiklas namuose:
https://sodas.ugdome.lt/metodiniai-dokumentai/perziura/17912